La km 132,080 pe drumul național R6 Chișinău-Orhei-Bălți, lucrările de reabilitare ale pasajului peste calea ferată continuă. Conform Administrației de Stat a Drumurilor (ASD), în această etapă, se lucrează la cămășuirea culeelor, un proces esențial pentru întărirea și asigurarea stabilității pe termen lung a infrastructurii

Lucrările de reabilitare a pasajului de pe R6, la km 132,080, continuă să avanseze conform planului stabilit de Administrația de Stat a Drumurilor (ASD). Aceste lucrări sunt esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere și fluidizarea traficului în zonă. În această etapă, echipele de muncitori se concentrează pe extinderea terasamentului drumului, lucrând pe o zonă de racordare cu pasajul. Aceasta presupune rambleierea și execuția treptelor de înfrățire, ceea ce va ajuta la stabilizarea terenului și la consolidarea structurii.

Un alt aspect important al lucrărilor îl reprezintă consolidarea terenului cu geocompozit, un material care va asigura durabilitatea și stabilitatea acestuia pe termen lung. După realizarea acestui proces, vor fi pregătite riglele și banchetele cuzineților, care vor facilita turnarea betonului pentru finalizarea structurii. În plus, sferturile de con vor fi completate cu pământ și consolidate, ceea ce va contribui la creșterea siguranței și la optimizarea condițiilor de circulație.

Acest proiect de amploare face parte dintr-un plan de reabilitare a infrastructurii care include și modernizarea podului peste râul Răut și a pasajului feroviar, structuri esențiale pentru conectivitatea regiunii și fluidizarea traficului în zonă. Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) subliniază faptul că reabilitarea acestor lucrări de artă va duce la îmbunătățirea semnificativă a mobilității și reducerea timpurilor de deplasare, în special în contextul unei zone cu un trafic rutier intens.

„Reabilitarea acestor structuri are un rol crucial în creșterea siguranței și eficienței traficului, nu doar pentru transportul de zi cu zi, dar și pentru conectarea regiunilor. În etapa inițială, lucrările se concentrează pe pasajul de la km 132,080, iar după finalizarea acestora, se va trece la reabilitarea podului de la km 136,450”, a declarat un reprezentant al ASD.

Proiectul va fi implementat în mai multe etape, fiecare dintre ele având un scop precis și o durată de execuție bine definită. Astfel, participanții la trafic vor putea observa progrese constante, însă, în perioada lucrărilor, este necesar ca aceștia să respecte semnalizările și să urmeze rutele ocolitoare stabilite pentru a evita zonele de reparație. De asemenea, ASD îndeamnă șoferii să manifeste răbdare și înțelegere, având în vedere că aceste lucrări sunt vitale pentru îmbunătățirea infrastructurii naționale pe termen lung.

În ceea ce privește gestionarea traficului, autoritățile vor implementa măsuri suplimentare pentru a asigura circulația eficientă în timpul lucrărilor. Semnalizarea rutieră va fi extinsă, iar periodic vor fi organizate patrule pentru a monitoriza siguranța în zona de lucru. Toate aceste măsuri au scopul de a minimiza disconfortul creat de lucrările în desfășurare și de a proteja siguranța participanților la trafic, care joacă un rol important în succesul acestui proiect strategic.

Abonează-te la canalul nostru de Telegram Subiectul Zilei!