Air Moldova, timp de șase luni, depune toate eforturile pentru a face față acestei crize fără precedent și luptă, în egală măsură, atât pentru a evita propriul faliment, cât și pentru a-și onora pe deplin obligațiunile față de pasageri. Este răspunsul companiei la acuzațiile aduse ieri, 12 august, de către deputata PAS, Galina Sajin, care a spus că transportatorul aerian nu-și onorează angajamentele față de călători.
„Tindem să menționăm, criticile prenotate au fost înaintate de persoane care sunt departe de industria aviației civile și, probabil, nu conștientizează efortul titanic pe care trebuie să-l depună astăzi o companie aeriană pentru a supraviețui. Efortul Air Moldova este și mai semnificativ, odată ce structurile guvernamentale, de la începutul pandemiei, nu au inițiat nici măcar o discuție asupra unui eventual suport al statului pentru aviația civilă, aflată în stare muribundă”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Air Moldova notează că, în condițiile pandemiei, managementul companiei putea urma doar două scenarii: primul – returnarea banilor la nu mai mult de 30% din pasageri, după care, inevitabil, urma falimentul companiei și, cel de-al doilea scenariu – depunerea efortului maxim pentru a continua propria activitate și a onora obligațiunile față de 100% pasageri, în pofida propriilor pierderi.
Potrivit companiei, un deputat din Parlamentul Republicii Moldova ar fi corect să vină cu un proiect de lege pentru susținerea sectorului economic în această perioadă dificilă pentru toată lumea. „În timp ce unii vin cu critici, Air Moldova continuă să realizeze o activitate corectă, își onorează obligațiile în deplină măsură față de bugetul de stat și față de pasageri, efectuând zboruri și transportând călătorii în maximă siguranță”, notează compania.
La un briefing de presă, deputata PAS, Galina Sajin, a declarat că a fost sesizată de oameni care își cumpără bilete avia. Aceștia s-au plâns că zborurile sunt anulate în legătură cu restricțiile de circulație și nu reușesc să-și recupereze banii investiți. În schimbul banilor achitați pentru zborurile anulate, oamenilor li se propune rambursare taxelor aeroportuare și vouchere cu titlul de unică folosință. Și agențiile de turism acuză compania că vinde bilete intenționat, chiar dacă se cunoaște din start că cursele nu vor avea loc.