Peste 1,2 miliarde de lei va fi investiția pentru reconstrucția, extinderea și modernizarea, în următorii 3-4 ani, a arterelor Mesager, Industrială și Mircea cel Bătrân din Capitală. Proiectul amplu va decongestiona semnificativ traficul din Capitală și va oferi o siguranță mai mare pentru șoferi. Prioritățile se regăsesc în programul echipei MAN privind transportul public și fluidizarea traficului, anunțat azi de liderul MAN, Ion Ceban.

Președintele formațiunii a precizat că echipa sa pledează pentru dezvoltarea zonelor comerciale și rezidențiale noi preponderent la periferia orașului.

”Mereu am pledat pentru valorificarea potențialului și crearea zonelor noi la periferiile orașului, ceea ce va permite ca orașul să crească teritorial și să răsufle. Recent, am finalizat proiectarea străzilor și viziunile de dezvoltare pentru regiunile mari ale Capitalei. Ne propunem extinderea Chișinăului, iar pentru asta sunt pregătite proiecte mari pe zone, precum Mesager, Industrială, Mircea cel Bătrân. Evident că avem planuri și în alte zone, dar aici avem strategiile de dezvoltare, puse pe hârtie cu mulți experți”, declarat Ion Ceban.

Estimările și calculele MAN și ale experților arată că pentru extinderea bd. Mircea cel Bătrân și construcția străzii Mesager sunt necesare 860 de milioane de lei.

”În vedea fluidizarea traficului din oraș ne propunem extinderea bd. Mircea cel Bătrân până la strada Bucovina pentru fluidizarea traficului la ieșirea din oraș, precum și dezvoltarea zonelor noi ale orașului, unde sunt construite locuințe și deschise noi obiective mari, precum Arena Chișinău, centre comerciale și altele. Costul proiectului este de aproximativ 240 de milioane de lei și suntem gata pentru a intra în procedură de licitație. Urmează și construcția străzii Mesager pentru a conecta sectoarele Râșcani și Centru de sectorul Buiucani spre ieșire din oraș și valorificarea unei zone verzi și sigure în perimetrul străzilor Mihai Viteazul, Calea Ieșilor, șoseaua Balcani, Petricani. Pentru toate aceste lucruri sunt avizate proiecte, sunt efectuate calcule. Costul proiectului este de 620 de milioane de lei”, a precizat Ion Ceban.

Un alt proiect grandios îl reprezintă reconstrucția străzii Industrială, care va conecta sectorul Ciocana cu sectorul Botanica și, de fapt, va fi un segment al centurii orașului.

”Este o zonă mare comercială unde sunt concentrate astăzi multe entități economice, dar și există un potențial enorm pentru crearea altor zone. Ne propunem soluții și pentru teritoriul adiacent de 54 de hectare. Examinăm ca potențial pentru dezvoltarea unor zone de cercetare, dezvoltare și inovare, după modelul zonelor economice libere, pentru crearea oportunităților pentru sute de rezidenți. Costul proiectului este de 280 de milioane de lei. În prezent, până la lucrările mari, sunt efectuate lucrări curente pe strada Industrială. Pe 18 octombrie am avut licitația și a fost desemnat câștigătorul și sperăm că până la iarnă să fie finalizate”, a mai adăugat Ion Ceban.

Liderul MAN susține că proiectele vor fi complexe și cu o durată de 3-4 ani.

”Cei care promit astăzi locuitorilor că vor face proiecte de acest tip într-un an – vă mint. Spre mare regret, sunt multe manipulări și neprofesionalism în această campanie. Astfel de proiecte și lucrări sunt complexe, este necesar timp, experți și durează realizarea proiectelor mai mulți ani deoarece sunt costuri enorme și sigur că vom face aceste proiecte cu partenerii externi, așa cum multe alte proiecte pe care le-am realizat când nimeni nu credea. Suntem în plin proces de negocieri. Este vorba despre 1,2 miliarde de lei pentru următorii 3-4 ani”, a mai precizat Ion Ceban.