Din cauza caniculei, pentru confortul termic al copiilor care merg la grădinițe, administrațiile acestora au întreprins mai multe măsuri pentru a-i ajuta să suporte mai ușor temperaturile ridicate. Prin urmare, în unele instituții preșcolare din capitală au fost adaptate terenurile de joacă, mai multe activități au loc în aer liber, iar pentru hidratare se oferă apă și o alimentație bogată în fructe și legume.
„În primul rând, am instalat umbrelele, am acoperit nisipierele ca să le protejăm de razele solare fierbinți. În al doilea rând, pentru copilași am instalat ploiță cu apă. În prima jumătate a zilei și a doua jumătate, ei se stropesc și se simt confortabil. În afară de aceea, alimentarea copiilor, bogată cu fructe, legume”, afirmă Iulia Boțan, directoarea Grădiniței nr. 113 din Chișinău, transmite moldova1.md.
„Avem acțivități diverse: ne jucăm, ne stropim cu apă. Și asta o facem de câteva ori pe zi”, adaugă educatoarea Doina Zaharciuc.
Activitățile copiilor se desfășoară în special în aer liber. În grupe, micuții se află în orele amiezii, unde sunt lăsați mai mult la somn.
„În cadrul grădiniței avem mai multe activități specifice perioadei de vară, hidroterapie – călirea copiilor cu ajutorul apei. De asemenea, avem proiecte pe diverse teme pentru dezvoltarea multilaterală a copiilor. Toți copiii sunt echipați cu sticluțe de apă, pălării, iar în cazuri excepționale e asistenta medicală care ne poate ajuta”, spune educatoarea Irina Petcu.
La Grădinița numărul 46 din capitală au fost instalate câteva bazine gonflabile, iar terenurile de joacă au fost amenajate la umbra copacilor.
„Avem grijă ca spațiul să fie curat, spălat și neapărat stropit. Ținem cont de regimul instituției: cu gimnastica matinală, cu băi de soare. Copii aleargă desculți prin iarbă. Fac baie în bazinele cu apă care sunt încălzite. Se încălzesc în prima jumătate a zilei, când apa este călduță și benefică”, relevă directoarea Grădiniței nr. 46, Ecaterina Pădureț.
„În perioada de caniculă cel mai frecvent aerisim grupa. Ne spălăm mânuțele, clătim frecvent gurița și ne hidratăm destul de des ca să depășim situații de sufocare”, specifică Adriana Pânzari, educatoare.
Părinții micuților spun că îi aduc pe aceștia la grădiniță echipați ca la carte.
„Punem în ghiozdan sticluța cu apă, chipiul sau pălărioara, neapărat să fie hăinuțe din stofă naturală. Perioada de adaptare a fost grea, dar acum vine cu drag la grădiniță”, spune Natalia Lazăr.
În prezent, în municipiul Chișinău funcționează peste 130 de instituții de învățământ preșcolar, frecventate de aproape 30 de mii de copii.