În luna februarie 2024, Căile Ferate din Moldova (CFM) au traversat o perioadă tumultuoasă, marcată de schimbări la nivelul conducerii și de o criză economică profundă. Serghei Tomșa, numit interimar în funcția de director general al CFM în urma demisiei lui Oleg Tofilat, a fost prins într-o serie de discuții și presiuni privind posibila sa demisie, în timp ce autoritățile continuă să caute soluții pentru salvarea instituției.

Oleg Tofilat, care a demisionat pe 29 ianuarie 2024, a subliniat motivele economice ca fiind fundamentale în decizia sa, indicând lipsa lichidităților și problema eficienței operaționale a Căilor Ferate. Acestea au fost agravate de scăderea tranzitului feroviar din Ucraina începând din august 2022, fapt ce a dus la pierderi semnificative de venituri și întârzieri la plata salariilor angajaților.

Pentru a face față acestor dificultăți, CFM a fost nevoită să reducă programul de lucru al angajaților la patru zile lucrătoare pe săptămână, începând din luna septembrie 2024. De asemenea, s-au organizat licitații pentru vânzarea de vagoane și piese vechi, în încercarea de a atrage venituri suplimentare. Cu toate acestea, măsurile economice implementate nu au fost suficiente pentru a redresa situația financiară a întreprinderii, iar datoriile salariale continuă să reprezinte o problemă majoră.

Autoritățile au menționat că se află în continuare în discuții cu Serghei Tomșa pentru a asigura stabilitatea instituției și a căuta soluții viabile pentru redresarea financiară a Căilor Ferate din Moldova. Deși nu există încă o decizie finală cu privire la conducerea CFM, este evident că provocările economice rămân semnificative, iar găsirea unei soluții eficiente va necesita măsuri suplimentare și o gestionare atentă a resurselor financiare.

ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI