Serviciul Fiscal de Stat vine cu precizări referitor la taxa de salubrizare, în contextul recepționării de către locuitorii municipiului Chișinău a avizelor de plată corespunzătoare și a diverselor discuții din spațiul public pe marginea acestui subiect. Astfel, instituția menționează că, taxa de salubrizare, de rând cu celelalte taxe locale, este reglementată de Codul fiscal și se aplică de către autoritățile administrației publice locale, transmite Radio Chișinău.
Mecanismul de administrare al taxei pentru salubrizare, potrivit Codului fiscal, se stabilește de către autoritatea administrației publice locale.
Atât stabilirea perioadei fiscale, cât și stabilirea cotei taxei, a periodicității calculării obligațiilor fiscale aferente taxei, a generării avizelor de plată și expediere a acestora în adresa contribuabililor, a termenelor-limită de achitare a acesteia reprezintă condiții de administrare stabilite exclusiv de autoritatea administrației publice locale.
Calculul taxei pentru salubrizare, potrivit prevederilor Codului fiscal, se efectuează de către organele împuternicite de autoritatea administrației publice locale. Administrarea taxei pentru salubrizare se face de către serviciile de colectare a impozitelor și taxelor locale din cadrul primăriilor.
Avizele de plată la taxa pentru salubrizare se expediază de către serviciile de colectare a impozitelor și taxelor locale din cadrul primăriilor în adresa contribuabililor, cel târziu cu 15 zile înainte de survenirea termenului-limită de achitare stabilit de către autoritatea administrației publice locale, se arată în comunicat.
Amintim că taxa de salubrizare în valoare de 120 de lei per persoană se plătește anual și are drept scop îmbunătățirea condițiilor orașului Chișinău. Ea a fost votată în decembrie, 2021, și se aplică din acest an.