Mai mulți locuitori ai Capitalei au rămas fără apă, pentru scurte perioade, din cauza gerului care a afectat instalațiile de apă. În pofida recomandărilor şi avertizărilor repetate, la Departamentul dispecerat al Întreprinderii „Apă-Canal Chișinău” au fost înregistrate 10 cazuri de îngheţ a branşamentelor şi a apometrelor. Este vorba, în special, despre instalațiile din sectorul particular, echipele intervenind la adresele vizate pentru a remedia problemele apărute.

„În contextul menținerii gerului, pentru a evita eventuale avarii și cheltuieli inutile, S.A. „Apă-Canal Chișinău” îndeamnă consumatorii să asigure izolarea termică a locurilor de amplasare a instalațiilor de contorizare, a gurilor de acces, a rețelelor interioare de canalizare și a branșamentelor la apă, lăsând liber doar cadranul de citire a datelor de consum de apă, inclusiv capacul de acces care închide căminul trebuie să fie bine ermetizat”, se arată într-un comunicat al Primăriei Chișinău.

Gestionarilor fondului locativ li s-a reamintit că sunt obligaţi să protejeze aceste bunuri.

„În cazul în care nu vor fi respectate condițiile solicitate, Operatorul nu poartă răspundere pentru sistarea ulterioară a furnizării serviciilor de alimentare cu apă, ca urmare a înghețării instalațiilor de contorizare din lipsa protecției de către consumatorii non-casnici, dar și gestionarii fondului locativ. Prin urmare, despre contoarele înghețate/ deteriorate, consumatorii pot anunța la numărul de telefon indicat în factura de plată. Ulterior, conform, pct. 16 a Hotărârei ANRE nr. 363 din 25.08.21 achită pentru serviciile prestate la Centrul multifuncțional din str. Albișoara, 38”, se mai arată în comunicatul Primăriei Chișinău.