Pentru a răspunde la criza de învățământ și a îmbunătăți performanțele elevilor, Ministerul Educației din Moldova, în parteneriate cu instituții internaționale, a demarat o serie de inițiative care vizează reducerea decalajului educațional.
Campania „Matematica de la egal la egal” a fost lansată cu scopul de a ajuta elevii de gimnaziu să-și îmbunătățească performanțele la matematică. Peste 600 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a vor deveni mentori pentru colegii lor mai mici, ghidându-i în pregătirea pentru examenele de absolvire. Această inițiativă vine în sprijinul elevilor care au rămas în urmă din cauza absenței fizice în timpul pandemiei.
În paralel, Ministerul Educației a încurajat și formarea unui număr semnificativ de profesori pentru a susține meditații suplimentare pentru elevii din clasa a IX-a. Aceștia vor beneficia de lecții suplimentare în weekend, iar profesorii care vor susține aceste cursuri vor fi plătiți din fonduri externe. Măsurile sunt menite să ajute la reducerea diferențelor de performanță între elevi și să le ofere acestora o pregătire adecvată pentru examenele care se apropie.
În pofida acestor inițiative, profesorii și experții în educație avertizează că este nevoie de o schimbare sistemică pe termen lung pentru a combate efectele pe care le-a avut pandemia asupra învățământului din Moldova. Reorganizarea curricula, metodele didactice inovative și implicarea activă a comunității educaționale vor fi esențiale pentru a îmbunătăți performanțele elevilor și pentru a preveni scăderea continuă a nivelului educațional. Aceste măsuri sunt esențiale pentru viitorul educațional al tinerelor generații din Moldova.
ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI!