„Prendi&Vai!” se numește primul magazin complet automat, controlat de inteligența artificială, deschis în Italia, informează Corriere della Sera. Magazinul aparține de lanțul de supermarketuri Conad și este primul magazin autonom din peninsulă, un supermarket care permite clienților să selecteze, să cumpere produse și să plătească fără a trece prin casierie, punând totul direct în geantă. Un proiect fără precedent pentru Italia, născut din colaborarea dintre Dao (o cooperativă asociată cu Conad pentru provinciile Trento, Bolzano, Verona, Vicenza și Belluno) și Retail Hub, care a descoperit tehnologia dezvoltată de start-up-ul portughez Sensei pentru a o pune la dispoziția marii distribuții.

Cum funcționează? Concret, magazinul este dotat cu o „tehnologie de vizionare computerizată”, formată din camere capabile să monitorizeze întregul perimetru, să urmărească clientul de când intră în magazin și până când pleacă și să identifice exact produsul ales datorită inteligenței artificiale.

Pentru a oferi o a doua verificare, există, de asemenea, senzori pe fiecare raft care detectează modificarea greutății de fiecare dată când un client ia un produs pentru a-l pune în coșul de cumpărături.

„Este un supermarket dedicat celor care vor să își facă cumpărăturile rapid, fără să piardă timp la cozi” și care ridică nivelul de servicii”, susține Massimo Volpe, co-fondator al Retail Hub.

În magazinul din Verona au fost angajate deocamdată șapte persoane care, în loc să treacă codurile de bare la casă, pot ajuta consumatorul în alegerea sau în dinamica cumpărăturilor.

Formatul a fost deja testat cu succes la Lisabona și în Brazilia, „unde, ca un beneficiu secundar, s-a înregistrat o reducere a furturilor, deoarece toți cei care intră sunt monitorizați și, chiar dacă ascund produse sub haină, toate sunt detectate de rețeaua de camere și de scanerul de ieșire”, explică Volpe.

„Prendi&Vai!” este situat în Via Stella 8, în Verona, și este deschis de luni până duminică, între orele 7.30 și 22.00.

„Magazinul măsoară 300 de metri pătrați și nu mai era folosit de ceva timp”, adaugă Alessandro Penasa, directorul general al Dao Cooperativa.

”Este un magazin de cartier, conceput atât pentru un client obișnuit, care folosește în principal aplicația, cât și pentru un client ocazional , care folosește în schimb carduri de plată electronice, fără a fi nevoit să descarce nimic pe telefon”, a mai explicat oficialul.