În lumea antreprenoriatului din Cahul, Denis Lorchin, în vârstă de 40 de ani, reprezintă un exemplu de perseverență și adaptabilitate în fața provocărilor. Afacerea pe care și-a lansat-o de curând la Cahul uimește prin abordarea sustenabilă și inovativă.

Absolvent al Facultății de Management a Universității „Dunărea de Jos” Galați și cu un masterat în Administrarea Afacerilor la Universitatea de Stat din Moldova, Denis și-a început cariera în sfera bancară, pentru ca ulterior să devină director la filiala unei firme de asigurări. Acumulând o experiență bogată în sfera financiară, Denis și-a dat seama că vrea să exploreze lumea afacerilor. Astfel, a inițiat o afacere de producere și instalare a tavanelor extensibile, iar ulterior și-a deschis un atelier de producere a fototapetelor, tablourilor modulare, stickerelor și bannerelor.

„Am aflat că există un interes crescut pentru tapetele foto, care se imprimă doar la Chișinău. De ce nu am face lucrul acesta la Cahul?”, își amintește Denis.

Pentru a-și dezvolta afacerea, Denis a investit într-o imprimantă ecologică pe bază de vopsele non-toxice.

„Ceea ce ne deosebește de alți jucători de pe piață este faptul că oferim produse ecologice. Imprimantele și cerneala pe care le folosim nu aduc nicio daună mediului înconjurător”, a spus antreprenorul.

Iar ca să ajungă mai ușor la clienți, Denis a decis să participe la Programul Digital Upgrade din cadrul proiectului EU4Moldova: Startup City Cahul.

„Am auzit că a apărut centrul Inotek și m-am înregistrat la toate programele posibile, de la cele cu caracter educațional până la programele ce ofereau susținere pentru managerii începători. Am depus dosarul și am fost selectat pentru acest program”, a menționat antreprenorul.

Pe lângă cursurile propriu-zise de digitalizare, Denis a participat și la Programul de Granturi Mici, care i-a permis în luna aprilie 2023 să-și lanseze site-ul companiei. Acesta oferă posibilitatea clienților de a face comanda, de a alege design-ul dorit pentru tapetele foto și de a achita online aceste servicii.

„Programul a durat în jur de trei săptămâni, timp în care, pe lângă informațiile teoretice pe care le primeam, am avut și un mentor. Astfel, am încercat să mărim vânzările pe online. Dacă la începutul cursului aveam zero rezultate, spre final am început deja să primesc comenzi. Atunci am înțeles că acest lucru funcționează și eforturile nu au fost în zadar”, afirmă Denis.

Privind spre viitor, Denis își propune să-și extindă afacerea în regiuni noi, precum și să deschidă un showroom în Chișinău și să intre pe piața din România. Programul Digital Upgrade face parte din Proiectul EU4Moldova: Startup City Cahul, finanțat de Uniunea Europeană și Suedia, și implementat de ATIC.