Ministerul Educației și Cercetării a propus pentru dezbateri publice instrucțiunea privind implementarea Catalogului Electronic în instituțiile de învățământ general, cu excluderea dublării informației pe suport de hârtie.
Catalogul electronic este o aplicație web și poate fi accesat de pe orice dispozitiv care are acces la internet. Informația care se completează în sistemul informațional va putea fi accesată de către elevi și părinți din cabinetul personal.
Instrumentul asigură evidența zilnică a reușitei și frecvenței elevilor precum note, comentarii, absențe, dar și date despre lecție ca subiectul, tema de acasă și link-ul pentru lecțiile la distanța.
Sistemul Informațional Catalogul electronic (SICE) a fost pilotat începând cu anul de studii 2020-2021 în 190 de instituții de învățământ general, iar din 2021 acesta a fost implementat în 379 de instituții la nivel național, ceea ce constituie 31,12% din numărul total de instituții.
Sistemul asigură un nivel înalt de securitate. Totodată, administrațiile școlare au posibilitatea să efectueze analize aprofundate ale datelor pentru a îmbunătăți calitatea organizării proceselor educaționale.
„Digitalizarea și debirocratizarea sunt subiecte frecvent invocate de profesori. Catalogul electronic este un element important, care rezolvă ambele probleme. Școlile vor putea trece la catalogul electronic, fără a mai ține evidența notelor pe hârtie. Aceasta va facilita și va impulsiona procesul de adoptare a acestui sistem în toate instituțiile din țară”, susține ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun.
Catalogul electronic poate fi implementat la decizia administrației instituției de învățământ. Conectarea instituției se face în baza solicitării din partea conducerii instituției către Ministerul Educației și Cercetării.
Decizia instituției de învățământ privind renunțarea la catalogul școlar pe suport de hârtie și utilizarea exclusivă catalogului electronic cu scopul organizării și evidenței zilnice a rezultatelor învățării și a procesului educațional aparține conducerii instituției.