Agenția Servicii Publice (ASP) anunță că procedura de înmatriculare a vehiculelor a fost simplificată, după ce în luna martie, Executivul a aprobat o hotărâre în acest sens.

Potrivit ASP, Guvernul a aprobat modificarea procedurii pentru înmatricularea vehiculelor pentru a reduce numărul vizitelor la ghișeu și astfel un șir de acte nu vor mai fi obligatorii, iar accesul la documentele disponibile pe platforma MConnect va fi extins.

Astfel, prin simplificarea procedurilor de înmatriculare a vehiculelor a fost exclusă obligativitatea prezentării multiplelor formularelor în cazurile în care datele conținute în aceste documente sunt disponibile în resurse informaționale și pot fi furnizate prin intermediul platformei de interoperabilitate.

În acest sens, nu va mai fi necesară prezentării pe suport de hârtie a unor documentelor. Acestea sunt:

  • asigurarea obligatorie RCA (răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule);
  • dovada inspecției tehnice periodice valabile;
  • dovada achitării taxei de utilizare a drumurilor.

De asemenea, a fost exclusă obligativitatea prezentării vehiculului la ASP pentru prestarea serviciilor de:

  • transcrierea transmiterii dreptului de proprietate;
  • eliberarea duplicatului certificatului de înmatriculare;
  • radierea din evidență a vehiculului.

Prin urmare, procedura de identificare a vehiculului prin verificarea numerelor șasiului, caroseriei și motorului se va desfășura doar la înmatricularea primară de stat și la eliberarea unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a reutilării vehiculului.

sursa