Europa va importa o cantitate record de petrol american în această lună, bazându-se din ce în ce mai mult pe petrolierele mari.
Acest lucru se datorează faptului că sancțiunile impuse petrolului rusesc schimbă rutele comerciale globale. Navele care transportă până la 1,84 milioane de barili pe zi urmează să sosească din Golful Persic în martie, potrivit rbc.ua, citat de Bloomberg.
„Între timp, navele mai mici devin din ce în ce mai scumpe, pe măsură ce mai multe vase sunt comandate pentru a transporta petrol rusesc în Asia”, se arată în raport.
Bloomberg consideră că boom-ul comercial este un alt produs secundar al războiului Rusiei cu Ucraina și al sancțiunilor pe care Occidentul le-a impus Rusiei ca răspuns. Agenția consideră că acest lucru va face flota mai puțin eficientă, reducând astfel numărul total de petroliere care transportă aproximativ 40% din petrolul mondial.
„Un total de 11 superpetroliere, cunoscute în comerț sub numele de Very Large Crude Carriers sau VLCC, și 16 nave din clasa Suezmax urmează să sosească în Europa din Golful SUA în această lună. Aceste nave mari transportă acum aproximativ 60% din țițeiul de pe această rută, față de 37% cu un an înainte. Superpetrolierele pot transporta aproximativ 2 milioane de barili de petrol, în timp ce Suezmax pot transporta aproximativ 1 milion de barili”, a explicat Bloomberg.