Muncitorii Boeing aflați în grevă au respins o nouă ofertă din partea gigantului producător de avioane, care includea o creștere salarială de 35% pe parcursul a patru ani.

Sindicatul International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) a declarat că 64% dintre membrii săi au votat împotriva acordului propus.
Mai mult de 30 000 de angajați ai Boeing s-au alăturat grevei, care a început la 13 septembrie, după ce o ofertă inițială a fost respinsă.

Cu câteva ore mai devreme, șeful Boeing, Kelly Ortberg, a avertizat că societatea se află la o „răscruce de drumuri”, în timp ce pierderile companiei au crescut la aproximativ 6 miliarde de dolari (4,6 miliarde de lire sterline).

„După 10 ani de sacrificii, avem încă teren de recuperat și sperăm să facem acest lucru prin reluarea promptă a negocierilor”, au afirmat reprezentanții sindicatului într-o declarație.

„Aceasta este democrația la locul de muncă – și, de asemenea, dovada clară că există consecințe atunci când o companie își maltratează lucrătorii an de an”, au adăugat aceștia.

Boeing a refuzat să comenteze respingerea ultimei sale oferte.

Este pentru a doua oară când lucrătorii aflați în grevă resping o propunere de acord în cadrul unui vot oficial. Oferta anterioară a fost respinsă luna trecută de 95% dintre lucrători.

Anterior, Ortberg, care a preluat funcția de director executiv în august, a declarat că a lucrat „febril” pentru a stabiliza firma, în timp ce aceasta încerca să își refacă reputația, care a fost afectată de probleme legate de producție și siguranță.

„Aceasta este o navă mare care va avea nevoie de ceva timp pentru a se întoarce, dar când o va face, are capacitatea de a fi din nou mare”, a spus el.

Cea mai recentă criză la Boeing a izbucnit în ianuarie, când o piesă a unuia dintre avioanele sale de pasageri a explodat dramatic în aer.

Activitatea sa spațială a suferit, de asemenea, un impact asupra reputației după ce nava sa Starliner a fost forțată să se întoarcă pe Pământ fără să transporte astronauți.

Greva a agravat problemele, ducând la o încetinire dramatică a producției.

Ortberg a declarat că firma a fost „împovărată cu prea multe datorii” și că și-a dezamăgit clienții cu scăderi de performanță în întreaga activitate.

Divizia de avioane comerciale a Boeing a raportat pierderi operaționale de 4 miliarde de dolari în ultimele trei luni, în timp ce unitatea sa de apărare a pierdut aproape 2,4 miliarde de dolari.

Greva „îi costă 100 de milioane de dolari pe zi, astfel încât consumul de numerar este foarte semnificativ… Aceasta devine o situație destul de gravă pentru Boeing”, a declarat Anna McDonald de la Aubrey Capital Management.

Ortberg a susținut că firma se află într-o poziție puternică, cu un portofoliu de aproximativ 5.400 de comenzi pentru avioanele sale.

Dar a avertizat investitorii că repornirea fabricilor firmei, atunci când greva se va încheia, va fi dificilă.

„Este mult mai greu să pornești acest lucru decât să îl oprești. Deci, este esențial, absolut esențial, să facem acest lucru bine”, a spus el.

„Avem un plan detaliat de revenire la locul de muncă și abia aștept să îi aducem pe toți înapoi și să începem să lucrăm la acest plan.”

La începutul acestei luni, compania a anunțat că intenționează să reducă aproximativ 10% din forța sa de muncă. Mii de alți angajați sunt deja în concediu de odihnă din cauza grevei, care a afectat și furnizorii.

Ortberg a declarat investitorilor că prima sa prioritate a fost o „schimbare fundamentală a culturii”.

„Trebuie să prevenim agravarea problemelor și să lucrăm mai bine împreună pentru a identifica, rezolva și înțelege cauzele profunde”, a spus el.

Furnizorii Boeing resimt, de asemenea, impactul grevei.

Spirit AeroSystems, care produce corpuri de avioane, a anunțat deja o concediere de 21 de zile pentru 700 dintre lucrătorii săi.

De asemenea, a avertizat că ar putea fi nevoit să concedieze personal dacă greva Boeing continuă și după luna viitoare.

sursa