Google explică planurile sale de a implementa restricții către utilizatori privind anumite interogări legate de alegeri la care botul său de inteligență artificială (AI) Bard și Search Generative Experience le pot răspunde.
Compania a spus că această restricție va fi pusă în aplicare până la începutul anului 2024, în perioada premergătoare alegerilor prezidențiale din Statele Unite.
Știrea a subliniat că în 2024 vor fi multe alte alegeri importante pe tot globul, alături de alegerile prezidențiale din SUA. Acesta a spus că „va lucra cu un accent sporit asupra rolului pe care l-ar putea juca inteligența artificială (AI)”, conform cointelegraph.com.
Una dintre prioritățile principale pe care Google le-a numit a fost aceea de a ajuta utilizatorii să identifice conținutul generat de AI. În septembrie, a fost printre primele companii Big Tech care au dezvoltat AI pentru a impune dezvăluirile AI în reclamele de campanie politică.
YouTube, deținut de Google, și-a actualizat și politicile în noiembrie 2023, solicitând creatorilor să dezvăluie utilizarea generativă a AI sau riscul suspendării conturilor lor.
În același sens, Google a spus că un nou instrument SynthID este acum în faza beta de la DeepMind de la Google, care încorporează direct un filigran digital în imaginile și audio generate de AI.
Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a interzis folosirea instrumentelor de creare a reclamelor AI generative pentru agenții de publicitate politici în noiembrie.
Influența AI asupra alegerilor a fost o temă presantă pe măsură ce alegerile din SUA se apropie. Un studiu a subliniat impactul potențial asupra sentimentului alegătorilor pe care îl poate prezenta utilizarea AI pe rețelele sociale.
Un studiu din Europa a dezvăluit că chatbot-ul Microsoft Bing AI, care a fost redenumit Copilot, oferă informații înșelătoare sau inexacte despre alegeri în aproximativ 30% din răspunsurile pe care le oferă.