La nivel național circulația transportului a fost suspendată în proporție de 90 la sută, iar în unele raioane a fost sistată definitiv, urmare a grevei anunțate, pentru 7-9 februarie, de Asociația Patronală a Operatorilor de Transport (APOTA). Protestatarii cer ajustarea serviciilor de transport cu până la cel puțin 85 bani per kilometru, aprobarea tarifului de autogară și „lichidarea schemelor din ANTA și Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale”. Autoritățile nu au venit, deocamdată, cu o reacție la revendicările transportatorilor.
Într-un interviu pentru Radio Chișinău, Oleg Alexa, președintele APOTA, și-a exprimat regretul față de faptul că, din 4 octombrie și până acum, deși a avut suficient timp și instrumente, MIDR nu a ajuns la un numitor comun cu transportatorii, dar a ales să opereze doar cu acuzații.
Alexa a precizat că în dialog s-a implicat, de duminică seara, și Cancelaria de Stat și că acesta a fost „mai constructiv”.
„Sper că i-am convins pe reprezentanții Cancelariei de Stat că problemele nu sunt atât de complicate pe cât s-a pus în față orgoliul conducerii ministerului (…)”, a declarat Oleg Alexa.
Președintele APOTA a precizat că transportatorii cer dublarea tarifului actual, dar că ar fi de acord să activeze și cu un tarif aprobat de 85 de bani pentru kilometru, și dacă ministerul va fi de acord să „aplice și alte măsuri care să acționeze benefic pentru transportatori.”
Transportatorii califică ilegal și inacceptabil proiectul de ordin privind aprobarea tarifelor emis recent de MIDR. „Nu e real să umblăm cu mâna întinsă la circa o mie de primării”, a declarat Oleg Alexa.
Purtătorul de cuvânt al MIDR, Alina Merlici, a comuniat pentru Radio Chișinău că ministerul urmează să vină cu o reacție la greva transportatorilor.
Ultima dată tariful la transportul de pasageri a fost modificat în anul 2019, până la 60 de bani per kilometru.