Începând cu 1 februarie, circulația trenurilor ar putea fi sistată pe calea ferată din Ocnița, ca urmare a protestelor angajaților din sectorul feroviar. Aceștia și-au întrerupt activitatea din cauza restanțelor salariale care nu au fost achitate din luna august a anului trecut. Angajații sunt nemulțumiți de lipsa soluțiilor din partea autorităților centrale și au declarat că nu mai au răbdare. De asemenea, aceștia au subliniat dificultățile financiare cu care se confruntă, cum ar fi imposibilitatea de a întreține familiile din cauza salariilor neachitate.
Alexandru Televca, șef-adjunct al PCDTV Ocnița, a povestit că un lucrător a plecat fără mâncare la Brătușeni, iar colegii lui au fost nevoiți să îi pregătească ceva pentru drumul de întoarcere. Una dintre angajate, Alla Perestan, a menționat că are o familie întreagă care lucrează la calea ferată, iar veniturile lor sunt insuficiente pentru a acoperi nevoile zilnice, inclusiv pentru întreținerea unui copil și a unui membru al familiei cu dizabilități.
Tatiana Neli, ofițer de serviciu la stația din Ocnița, a criticat guvernarea actuală, afirmând că deputații primesc salarii mari, în timp ce angajații din sectorul feroviar se confruntă cu dificultăți financiare. Locuitorii din Ocnița sunt, de asemenea, îngrijorați că reducerile de curse feroviare și posibila sistare a trenurilor spre Chișinău și Kiev ar putea duce la pierderea locurilor de muncă pentru mulți dintre ei.
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că Guvernul este conștient de situația de la Căile Ferate ale Moldovei (CFM), dar a subliniat că responsabilitatea pentru plata salariilor și organizarea activității în cadrul căilor ferate revine conducerii CFM. De asemenea, Bolea a recunoscut că situația este extrem de complicată.
Federația Sindicală a Feroviarilor din Republica Moldova a anunțat că, începând cu luna februarie, va organiza proteste și greve în fața Parlamentului, Guvernului și Președinției, dar și în cele opt noduri feroviare din țară. Angajații cer plata salariilor restante, care se ridică la suma de 156,8 milioane de lei.
Într-un comunicat, Căile Ferate ale Moldovei au explicat că trec printr-un proces de reorganizare menit să îmbunătățească eficiența și transparența operațiunilor, dar au recunoscut că situația economică a companiei este dificilă. În prezent, conducerea CFM se concentrează pe plata datoriilor salariale și pe găsirea unor soluții pentru îmbunătățirea situației financiare a întreprinderii, astfel încât să poată restabili stabilitatea căilor ferate și să ofere condiții mai bune pentru angajați.
Abonează-te la canalul nostru de Telegram Subiectul Zilei!