Rusia intenționează să cheltuiască 21,6 milioane de ruble, circa 218.400 de euro, pentru videoclipuri despre asistența internațională oferită, care vor fi difuzate pe canalele de televiziune din fostele țări sovietice, inclusiv în R. Moldova.
În mod special, organul federal pentru afacerile CSI, diaspora și cooperarea umanitară internațională, Rossotrudnicestvo, intenționează să plătească 21,6 milioane de ruble pentru un videoclip de până la 30 de secunde despre „asistența rusă în domeniile tehnic, financiar și umanitar” pentru țările beneficiare.
Citeşte şi: România, principala destinație a mărfurilor moldovenești
Video-ul urmează a fi difuzat pe canalele de televiziune din Moldova, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bulgaria, Bulgaria, Georgia, Egipt, Israel, India, Iran, Kazahstan, Kârgâzstan, China, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Serbia, Tadjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan și Africa de Sud.
Spot-ul trebuie să fie difuzat de cel puțin 100 de ori în fiecare țară. De menționat că Rossotrudnichestvo nu a comandat anterior o astfel de publicitate în Israel și Bulgaria, membră NATO.
Până la sfârșitul anului, Rossotrudnichestvo intenționează să cheltuiască 46,6 milioane de ruble (473 000 de euro) pentru articole elogiatoare și reclame în țările din fosta Uniune Sovietică, Asia și Africa.
Pentru prima dată, pe lângă mass-media tradiționale, Rusia folosește YouTube, sistemul de recomandări Google Discovery și motorul de căutare Google pentru publicitate.