„Stresul cotidian al temelor «otrăvește» viața de familie, înseamnă certuri, solicitări excesive, lacrimi și alimentează agresivitatea”, scrie Janine Wissler, 41 de ani, lider DIE LINKE (Partidul de Stânga) și membră a Bundestagului, într-un text de opinie publicat de Tagesspiegel și Libertatea.

Wissler spune că „lupta de zi cu zi de a face temele este chinuitoare și stresantă pentru familii”. Ea vorbește despre „părinții care, la sfârșitul unei zile lungi de lucru, se așază, după cină, și caută pe Google care era regula lui trei, ce era teorema lui Pitagora, își amintesc cum se conjugă verbele în engleză și așa mai departe”.

Părinții trebuie adesea să reînvețe cu greu ceea ce au învățat acum 30 de ani sau niciodată, anticipând metodele de învățare ale profesorilor. Copiii sunt adesea mai confuzi decât instruiți, crede politicianul..

„Este greu și obositor cu un singur copil, aproape imposibil de gestionat cu doi sau mai mulți. 30 de minute de ajutor la teme pentru fiecare copil nu sunt neobișnuite“, mai argumentează Janine Wissler.

Janine Wissler: „Elevii ar trebui scutiți imediat de povara inutilă a temelor pentru acasă și, astfel, să scadă presiunea asupra familiilor”, notează Wissler.

Stresul cu temele de zi cu zi «otrăvește» viața de familie, înseamnă certuri, pretenții excesive, lacrimi și alimentează agresivitatea. E un adevăr pentru toți părinții, în special, pentru angajații cu normă întreagă și părinții singuri. De ce faceți asta familiilor?

Ea a descris temele ca fiind „externalizarea sarcinilor școlare către familie” și consideră că „trebuie încorporate faze de învățare independentă, repetiție și practică sub îndrumări profesionale în loc de părinți copleșiți la masa din bucătărie”.

Wissler citează „studiile științifice din ultimele decenii”, care arată că „temele au doar un mic efect pozitiv asupra performanței de învățare. Este un ritual pedagogic, deja abandonat în unele școli”.

Janine Wissler:

Să nu lăsăm copiii și părinții lor să sufere din cauza metodelor de învățare învechite doar pentru că generațiile anterioare de elevi au trebuit să o îndure și că „a fost mereu așa”.

„Dacă citești sau înveți acasă pentru examene, e în regulă. Dar temele zilnice, a căror îndeplinire este verificată la școală zi de zi, trebuie desființate”, a cerut Wissler.

„Temele pentru acasă trebuie să devină teme de școală. După școală, copiilor și familiilor lor ar trebui să li se acorde spațiu, pentru exerciții fizice, pentru prieteni, pentru conversații părinte-copil, pentru a nu face nimic”, mai spune Wissler.

„Avem nevoie de școli bine echipate, cu suficient personal, profesori și asistență socială școlară. Multe reforme nu pot fi implementate imediat, după ani de neglijare a formării cadrelor didactice. Cu toate acestea, eliminarea temelor ar putea fi făcută imediat, lucru care este deja cerut de multe consilii studențești. Și sunt sigură că asta ar face viața de familie mult mai ușoară”, conchide Janine Wissler.

sursa