Candidatul formațiunii „Partidul Nostru” la funcția de președinte al Republicii Moldova, Renato Usatîi, a cheltuit cei mai mulți bani de la începutul campaniei electorale. Potrivit portalului Agora.md, politicianul a înregistrat venituri în campania electorală în valoare de 6.130.900 de lei. Din suma totală, candidatul la prezidențiale a cheltuit peste 4 milioane de lei, 3 milioane – chiar din primele zile ale electoralei, începând cu octombrie, iar încă un milion – în ultima săptămână de raportare.
Până acum, liderul PN a scos din buzunar peste 3 milioane de lei pentru publicitate. Cea mai costisitoare a fost cea de la TV, în valoare de 1,8 milioane de lei.
Pentru publicitatea online, candidatul la prezidențiale a scos din buzunar peste 570.000 de lei, iar 369.400.160 mii de lei au fost cheltuiți cu presa scrisă. Totodată, pentru prima săptămână de electorală, primarul de Bălți a cheltuit jumătate de milion de lei pentru combustibil.
Pe locul doi la capitolul cheltuieli s-a clasat candidatul PAS, Maia Sandu. Aceasta raportează venituri în valoare de peste un milion de lei, dintre care 140.370 de lei cu titlu de donație. Din suma totală, au fost raportate cheltuieli în valoare de 853.803 mii de lei. Cea mai mare sumă de bani a fost alocată pentru întruniri și evenimente electorale – 105.090 de lei. Pentru chirie și alte cheltuieli precum energie electrică sau salubrizare au fost alocați 104.440 de lei.
Pentru publicitate, candidata la prezidențiale a cheltuit 72.443 de lei, dintre care 59.203 pentru mijloace de informare electronică. Cheltuielile pentru materialele promoționale (tricouri, carnețele, pixuri, chipiuri) au fost în valoarea de 675.730 de lei.