Conceptul privind publicitatea stradală va face regulă în capitală, iar viitoare panouri vor fi puse, respectând norma legală. Despre aceasta a scris primarul general Ion Ceban într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, în ultimele luni au fost identificate sute de panouri publicitare care încalcă normele regulamentului provizoriu, privind autorizarea și amplasarea dispozitivelor de publicitate, a publicității exterioare în Chișinău.
Noul document privind plasarea publicității a fost creat de municipalitate din necesitatea de a reglementa acest sector, reieșind din situația actuală, pentru că vechiul regulament este depășit.
„Ieri au fost organizate dezbateri publice, asupra proiectului Regulamentului privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate în municipiul Chișinău. Ca parte a Regulamentului a fost elaborat Codul vizual al orașului Chișinău, care vine să transpună vizual un compartiment din documentul de politici în domeniul reclamei”, a spus primarul.
Regulamentul are o structură similară unei legi, unde sunt specificate noțiuni de bază, cu care se operează în document.
Edilul afirmă că proiectul de regulament delimitează trei zone mari a orașului: ultracentrală, zona publicității restrânse și cea a publicității lărgite.
Primarul a subliniat că se mai lucrează la faptul depistării a astfel de panouri, care au fost amplasate cu încălcări contrar regulamentului și la fel vor fi amplasate public.
Ion Ceban mai spune că panourile care mai sunt în capitală și sunt amplasate ilegal, urmează să fie evacuate. „Cele 100 de adrese unde au fost depistate panourile publicitare că au fost puse contrar regulamentului, vor fi plasate pe o nouă platformă ArcGis, care va fi făcută publică în scurt timp. Acestea urmează a fi demontate și evacuate, iar acest lucru va putea fi urmărit pe hartă”, spune Ceban.