Calea Ferată din Moldova a decis să elimine barierele mecanice la 30 de treceri feroviare, acestea urmând să fie semnalizate doar prin indicatoare rutiere. Personalul responsabil de dirijarea circulației va fi relocat.

Această măsură a fost luată ca urmare a lipsei fondurilor și a scăderii volumului de transport feroviar. În prezent, din cele peste 230 de treceri feroviare existente în țară, doar patru vor rămâne dirijate.

Șoferii sunt avertizați să circule cu prudență sporită, să reducă viteza și să se asigure bine înainte de a traversa calea ferată, însă mulți dintre ei și-au exprimat îngrijorarea că această decizie poate crește riscul unor accidente.

Compania se confruntă cu dificultăți financiare după ce tranzitul feroviar prin țară a scăzut, ceea ce a dus la întârzieri în plata salariilor. Pentru a obține resurse financiare, CFM a scos la licitație vagoane, locomotive și fier vechi.

CFM este considerată o întreprindere strategică și nu va fi privatizată. Recent, autoritățile au anunțat că vor acorda sprijin financiar pentru modernizarea rețelei feroviare.

ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI