Burger King rămâne deschis ca de obicei în Rusia, în ciuda faptului că proprietarul brandului s-a angajat să se retragă în urmă cu mai bine de un an, relatează BBC, citat de news.ro.

Restaurant Brands International (RBI), care deţine 15% din afacerile de franciză ale fast-food-ului în Rusia, a declarat pentru BBC că nu are „nicio actualizare nouă de împărtăşit în acest moment” cu privire la ieşirea sa. Firma a declarat în martie 2022 că a început procesul de părăsire a Rusiei. De la izbucnirea războiului din Ucraina, companiile occidentale au fost presate să părăsească Rusia.

Criticii au acuzat RBI că „susţine regimul lui Putin” prin faptul că nu a renunţat la participaţia sa în afacerile sale din Rusia. RBI, una dintre cele mai mari companii de restaurante fast-food din lume, a invocat contractul său complicat de franciză pentru dificultatea de a încerca să iasă din ţară.

Burger King din Rusia a „refuzat” să închidă punctele de vânzare după primele atacuri din Ucraina

Acordul este un joint venture cu alţi trei parteneri pentru aproximativ 800 de restaurante. David Shear, preşedintele RBI, a declarat în martie 2022 că principalul operator al Burger King din Rusia a „refuzat” să închidă punctele de vânzare după primele atacuri din Ucraina dar a adăugat că societatea a „început procesul” de a se debarasa de participaţia sa de 15% şi că acest lucru va dura „ceva timp”. Întrebat de BBC despre progresele înregistrate la 18 luni de la promisiunea făcută, un purtător de cuvânt al companiei canadiano-americane a declarat că firma nu are informaţii actualizate.

În timp ce Burger King rămâne deschis pentru afaceri în Rusia, cel mai mare rival al său, McDonald’s, care deţinea corporativ majoritatea restaurantelor sale, a reuşit să părăsească ţara. Compania-mamă a KFC, Yum! Brands a vândut, de asemenea, peste 100 de restaurante unui operator local din Rusia, care au fost redenumite Rostic’s în aprilie.

David Bond, partener al firmei de avocatură Fieldfisher, a declarat că participaţia de 15% a RBI înseamnă că aceasta nu poate pur şi simplu „dicta termenii” colegilor săi acţionari pentru a le cere să închidă sucursalele Burger King.

El a sugerat, de asemenea, că societăţile care îşi francizează mărcile ar fi reticente în a renunţa pur şi simplu la tranzacţii, deoarece ar putea duce la „consecinţe grave”, inclusiv la a fi date în judecată pentru încălcarea contractului, precum şi la daune de reputaţie.

sursa