România a solicitat Uniunii Europene un ajutor financiar de 77 milioane de euro pentru două proiecte majore de infrastructură destinate să întărească legăturile între România și Republica Moldova, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
În cadrul programului „Mecanismul pentru Interconectarea Europei” (Connecting Europe Facility – CEF), România și Republica Moldova au depus două cereri comune pentru îmbunătățirea infrastructurii transfrontaliere, axate pe dezvoltarea rețelelor rutiere și feroviare între cele două state.
Primul proiect vizează modernizarea Podului Albița (RO) – Leușeni (MD) și a drumului de acces de 8 kilometri. În România, se va construi un pod de 161 metri peste râul Prut, cu patru benzi de circulație, iar în Republica Moldova se vor moderniza 8 kilometri de drum cu două benzi pe fiecare sens. Costul total estimat al proiectului este de 87,56 milioane de euro, din care 50%, respectiv 43,78 milioane de euro, vor fi acoperite de Uniunea Europeană.
Al doilea proiect prevede reabilitarea liniei feroviare Roman – Iași – Frontieră – Ungheni. Proiectul se va desfășura în două etape: prima etapă va include electrificarea și modernizarea ușoară a liniei Iași – Granița, iar în a doua etapă va fi realizată modernizarea completă a căii ferate între Socola și Frontieră (17 km) și între Frontieră (RO) și Ungheni (MD) pe 1,68 km, inclusiv la Podul Eiffel, un simbol al relațiilor româno-moldovenești. Valoarea acestui proiect este de 67,63 milioane de euro, din care 33,81 milioane de euro vor proveni din fonduri europene.
În total, Ministerul român al Transporturilor și Infrastructurii a depus 12 proiecte în valoare de 678 milioane de euro, cu o contribuție estimată de 466 milioane de euro din partea CEF, cu rate de cofinanțare variind între 50% și 85%.
Abonează-te la canalul nostru de Telegram Subiectul Zilei!