Google a anunțat măsuri special cu ocazia alegerilor din Statele Unite.

Google reimpune o interdicție temporară asupra tuturor anunțurilor electorale din SUA după închiderea urnelor în ziua alegerilor, în încercarea de a reprima dezinformarea, a declarat joi gigantul tehnologic.

Google a anunțat că va bloca reclamele electorale după închiderea urnelor în ziua alegerilor și a spus că se așteaptă ca pauza să dureze câteva săptămâni; agențiile de publicitate vor fi notificate atunci când aceasta va fi ridicată.

„Așa cum am făcut și în trecut, vom întrerupe temporar reclamele legate de alegerile din SUA după închiderea ultimelor secții de votare pe 5 noiembrie”, a declarat Michael Aciman, purtător de cuvânt al Google. „Implementăm această politică din prudență și pentru a limita potențialul de confuzie, având în vedere probabilitatea ca voturile să continue să fie numărate după ziua alegerilor”.

Google a declarat că se așteaptă ca pauza să dureze câteva săptămâni și intenționează să notifice agenții de publicitate atunci când aceasta este ridicată – similar cu modul în care a gestionat votul din 2020, când a blocat, de asemenea, anunțurile electorale. Atât timp cât politica este în vigoare, agenții de publicitate vor fi împiedicați să difuzeze anunțuri în SUA care fac referire la candidați, măsuri electorale, procese și rezultate electorale. Pauza nu va afecta anunțurile de campanie de informare publică difuzate de oficiali electorali de stat sau federali, potrivit Google.

Politica se va aplica Google Ads, platformei sale de marketing Display & Video 360, YouTube Ads, Google Ad Exchange și Shopping Ads.

Atât Google, cât și Facebook au emis, de asemenea, interdicții pentru reclamele politice înainte și după ziua alegerilor din 2020, ca parte a unui efort mai amplu de a reduce dezinformarea. La momentul respectiv, agenții politici din ambele partide au declarat că această politică „tăia” o conductă cheie prin care campaniile ajungeau la potențialii susținători și perturba o industrie de multe miliarde de dolari. În 2020, Google a ridicat inițial pauza după cinci săptămâni, dar a reluat-o până în ziua inaugurării, după atacul din 6 ianuarie de la Capitoliu. 

De data aceasta, Meta nu a anunțat că intenționează să întrerupă anunțurile după alegeri. Însă, toamna trecută, Meta a declarat că va bloca noile anunțuri politice, electorale și sociale în timpul ultimei săptămâni de campanie – revenind la o politică din anii anteriori. Aceasta a precizat că pauza va înceta a doua zi după alegeri. „Raționamentul nostru pentru această perioadă de restricție rămâne același ca din 2020: în ultimele zile ale alegerilor, recunoaștem că s-ar putea să nu existe suficient timp pentru a contesta noile afirmații făcute în reclame”, a declarat președintele Meta pentru afaceri globale, Nick Clegg, într-o postare pe blog în noiembrie anul trecut.

sursa