Criza generată de pandemia COVID-19 i-a prins pe toți pe negregătite și fiecare încearcă să se adapteze noii realități. Asta face și Vitalie Condrațchi, managing director al Companiei de relații publice „Communication Boutique”. Într-un interviu pentru platforma IQads, Condrațchi vorbește despre cum a întâlnit criza, cum comunică clienții și ce face acum ca să fie bine după?
Acesta menționează că de lucru este la fel de mult ca înainte, doar că e de altă natură. Lipsește comunicarea tête-à-tête și cafeaua de pe timpuri, dar se adaptează încetul cu încetul, având atâtea aplicații și platforme la îndemână!
„În primul rând, au picat toate evenimentele și vizitele cu prezență fizică. Clienții tot amânau să ia decizii și să ne spună acest lucru, a fost o perioadă în care stam toți în prostrație. În al doilea rând, am început să amânăm și campaniile online, pentru că subiectele lor, de exemplu succesul agricultorilor uniți în cooperative, nu sunt tare relevante în situația de azi, când stau cu frigiderele pline de mere și nu le pot expedia la cumpărători”, spune specialistul.
Cu toate astea, Vitalie Condrațchi menționează că apoi, au început să apară clienți noi, cu proiecte infinit mai mici, dar pe care își dorește să-i susțină.
„Deci, de lucru este la fel de mult ca înainte, doar că e de altă natură. Lipsește, desigur, posibilitatea de a discuta față în față, a face brainstorminguri și a bea o cafea împreună sau cu clientul. Ne obișnuim clienții că plânsul copilului pe fundal e un lucru normal, creăm noi stickere în Telegram, învățăm să utilizăm e-factura și să amânăm creditorii. Ca membru al Alianței Întreprinderilor Mici și Mijlocii (AIM) și COR, am dedicat timp lansării unor produse de consultanță pentru companii, în primul rând juridică și de management.”
De asemenea, expertul a remarcat că deși clienții comerciali s-au ascuns, apar cu timiditate noi tendere de la organizații internaționale, care ba vor să susțină guvernul în comunicarea cu IMM-urile, ba agricultura, ba vor să monitorizeze presa mai calitativ.
„Totuși, vedem că oamenii nu au lăsat mâinile în jos și încearcă să-și planifice activitatea de după apocalipsă, mai au speranțe că izolarea se va termina mai degrabă, mai repede, și-și vor putea relua activitatea”, conchide Condrațchi.
Accesaţi AICI pentru a citi articolul în întregime.