Participarea la expoziții și târguri internaționale a devenit în ultimii ani o posibilitate în plus de promovare a fructelor moldovenești pe noi piețe. Pe această cale, producătorii din Republica Moldova au șansa de a cunoaște noile tehnologii din domeniul agroalimentar, cerințele și preferințele cumpărătorilor de pe noi piețe.
Grigore Daraban, managerul proiectului pentru susținerea cooperativelor în cadrul People in Need (PIN) afirmă că fructele și strugurii produși în Republica Moldova, pot fi comercializați doar la nivel de 10 la sută pe piația locală, pentru celelalte cantități este nevoie de a identifica noi piețe, care să ofere un preț competitiv. Specialistul consideră că participarea la expozițiile internaționale este o posibilitate de a stabili relații cu comercianții, rețelele de supermarket, dar și de a cunoaște tendințele și cerințele de pe o anumită piață.
People in Need a organizat în perioada 25-29 octombrie, o vizită la târgul internațional pentru industria alimentară Indagra Food & Carnexpo care s-a desfășurat la București, România, pentru două cooperative asistate de proiect: „Ceviz Eric” din Ceadir Lunga, membrii careia sunt producatori de fructe și „Grape Line”, din Manta Cahul, membrii careia sunt specializați în producerea strugurilor.
În cadrul expozitiei, care este considerată drept cea mai importantă platformă expozițională dedicată industriei alimentare, vizitatorii au facut cunoștință cu tehnologii de producere și echipamente moderne, au avut posibilitatea de a vedea modalitățile de marketing utilizate de producătorii din Romania, soiuri solicitate și ambalajele preferate de către consumatorii de pe această piață. Și cel mai important, reprezentanții cooperativelor au reușit să stabilească legături cu lanțul de supermarkete din Romania, Carrefour, relații care urmează a fi dezvoltate în următoarea perioadă.
Anatolie Plăcintă, conducător al cooperativei „Agroaspect Grup” de la Ungheni a participat, în perioada 25-27 octombrie, cu suportul PIN, la Foodfair în Tallinnn, Estonia. Producătorul afirmă că în doi-trei ani v-a fi capabil să livreze mere pe această piață. „Începând cu anul viitor voi vinde struguri și prune pe piața din Estonia. Am reușit în cadrul expoziției să stabilesc contracte de intenție cu 2 comercianți estonieni, care au menționat că prunele și strugurii moldovenești sunt de calitate superioară și au calități gustative deosebite”, spune Anatol Plăcintă. De asemenea, producătorul afirmă că există posibilitatea ca prin intermediul angroșiștilor din Estonia să stabilească contacte cu piața finlandeză.