Cadrele din ședința din 29 mai 2013 a guvernului Leancă, unde s-a decis concesionarea aeroportului Chișinău în detrimentul statului, astăzi capătă o nouă semnificație.

Decizia, cunoscută în general ca fiind una criminală, a fost atunci luată timp de jumătate de oră la propunerea viceprim-ministrului Valeriu Lazăr, membrul partidului PD, și cu sprijinul direct al prim-ministrului Iurie Leancă, acum membrul partidului Popular European din Moldova.

Singurul care s-a opus deciziei a fost fostul bașcan al UTA Găgăuzia, Mihail Formuzal, care a ieșit cu o critică argumentată la adresa Guvernului.

Fostul ministru al finanțelor de atunci, Veaceslav Negruţa, a declarat că „ noi susținem pe deplin acest proiect”. Singura sa obiecție se referea la formularea „un procent din cifra de afacere sau din volumul de vânzări”.

Reprezentant la momentul actual ca „luptător cu corupția”, Maia Sandu a rămas tăcută pe întregul proces de discuții și ascultătoare a votat această decizie, pe care acum o consideră „o decizie în detrimentul statului”.

De asemenea, au votat şi politicieni proeminenți ca Pavel Filip (actualul prim-ministru), Marcel Răducan şi Valentina Buliga (deputaţi din partea PD), Octavian Grama (deputat în majoritatea parlamentară controlată de Plahotniuc), Anatol Şalaru, (ministrul apărării) şi Mihai Moldoveanu, (şef al Direcţiei Sănătate din cadrul Primăriei Chişinău), Eugen Carpov (deputat din partidul lui Leancă), Vasili Bumacov, Gheorghe Duca (Preşedintele Academiei de Ştiinţe a Moldovei, care nu demult a spus cu voce tare că corupţia este principalul pericol al securităţii Republicii Moldova).

SURSA: Arhiva imparțială a Jurnal.md din 10.07.2016