Ferrari a fost dat în judecată de către un client care deține un Ferrari 458 Italia, acesta acuzând probleme grave la sistemul de frânare al mașinii sale.
Ferrari a fost acuzată într-un proces din Statele Unite că nu a reușit să remedieze un “defect de siguranță periculos” la frânele unora dintre mașinile sale sport, chiar și după emiterea mai multor rechemări. În plângerea depusă, clientul susține că rechemările au fost doar “măsuri corective intermediare” pentru una dintre problemele identificate la frâne, lăsând mii de șoferi Ferrari în vehicule nesigure. Aceasta a fost depusă luni, 18 martie 2024, în instanța federală din San Diego.
Conform plângerii, Iliya Nechev, rezident al Californiei, a afirmat că Ferrari-ul său 458 Italia din 2010, pe care l-a achiziționat în 2020, a avut “probleme la frâne” încă de la procurarea automobilului supersport. El a întâmpinat în repetate rânduri “pierderi parțiale sau totale ale capacității de frânare”. Într-unul dintre incidente, Nechev a declarat că se afla la volanul mașinii și conducea la vale cu aproximativ 50 mph (84 km/h). În timp ce se pregătea să facă un viraj de dreapta la 90 de grade, a apăsat pe frâna dar degeaba. Mașina nu încetinea. Pedala de frână era tare. A încetinit din frână de motor. În ciuda schimbării într-o treaptă inferioară, tot nu reușea să oprească și nu avea presiune în instalația de frâne.
Ferrari zice că este normal
Dealerul Ferrari i-ar fi spus lui Nechev că problema este “normală”. În octombrie 2021, Ferrari North America a lansat o rechemare voluntară pentru identificarea unei probleme cu scurgeri de lichid de frână care ar putea afecta capacitățile de frânare ale vehiculului.
Un an mai târziu, în 2022, s-a inițiat o rechemare extinsă, care a vizat și vehiculele din Germania, China și Japonia. În reclamație a fost implicat și producătorul german Robert Bosch. Această companie furnizează componentele sistemelor de frânare ale automobilelor Ferrari.
Nechev susține că Ferrari nu a notificat clienții cu privire la întinderea completă a defectului la frâne, pe care el susține că ar fi putut fi remediat doar prin înlocuirea cilindrului principal. Dar Ferrari nu a făcut asta. În schimb, a continuat să vândă sau să beneficieze de vânzarea a mii de mașini care conțin acest defect periculos. Cu toate acestea, Poliția Cehă și-a adăugat în flotă un Ferrari confiscat pe care-l folosește.
Ferrari 458 Italia este un succes comercial notabil
Ferrari 458 Italia a fost lansat de către producătorul italian de mașini sport în anul 2009. A fost produs până în anul 2015 în aproximativ 6.000 de exemplare. Cel puțin unul dintre acestea a ajuns și la noi în țară. Este deținut de un belgian stabilit în Moldova și are garajul în beci. De acolo îl scoate cu liftul, deci pe acel traseu nu va avea probleme cu frânele.
Supercarul italian avea un motor cu un volum de 4,5 litri V8 ce dezvolta 570 de cai putere. Atingea suta de kilometri la oră cu start de pe loc în 3,4 secunde. Viteza maximă declarată era de 325 km/h. Dar, pe câte se vede, problema mașinii nu era cât de repede ajungea acolo. Ci, mai degrabă, cât de repede ajungea înapoi la zero.