Un pilon al succesului educațional al fiecărui elev nu este doar programa școlară, investiții în infrastructură sau reușitele personale, dar și comunicarea profesor – copil – părinte. De această părere este viceprimarul Capitalei, Angela Cutasevici, care susține că, în funcție de problemă, pedagogii sunt cei care îi educă, sfătuiesc, consiliază sau ajută atât pe copii, cât și pe părinți, prin diferite ore tematice.

„Important este să avem o cuminecare continuă și eficientă în cadrul instituțiilor de învățământ profesor – copil – părinte. Or, orice tip de neînțelegere apare din lipsă de comunicare, în timp ce fiecare succes educațional poate fi obținut, grație unei colaborări între școală – familie și copilaș”, a mai adăugat Angela Cutasevici, în cadrul Podcastului „Chișinău LIVE”.

De asemenea, pedagogul este în drept să invite la orele tematice și întâlnirile individuale și psihologul sau diferiți specialiști care pot să-i completeze mesajul transmis părintelui/copilului și cu alte aspecte foarte importante.

Potrivit viceprimarului, este importantă și existența unui răspuns pozitiv din partea tuturor părților menționate, pentru că profesorul nu-și poate atinge obiectivul propus, chiar și printr-o pregătire extraordinară, dacă părintele și copilul sunt indiferenți de subiectul abordat.