Conceptul de dezvoltare a Chișinăului 2030 – transformarea digitală a oraşului Chişinău a fost lansat. Potrivit primarului general Ion Ceban, documentul a fost elaborat de către Fundaţia 4T-Trough Tech Think Tank împreună cu un grup de lucru din cadrul Primăriei Chişinău şi urmează să fie propus pentru dezbateri publice și să fie prezentat planul detaliat pe fiecare domeniu separat.

„Conceptul presupune domeniul mobilităţii urbane. Este vorba despre amenajarea locurilor de parcare pentru automobile şi biciclete, dirijarea fluxului de transport în oraş, implementarea sistemului de taxare electronică în troleibuze și autobuze.

Green agenda – este vorba despre gestionarea deşeurilor, dar şi a domeniului poluării apelor şi a aerului.

Domeniul social include componenta de sănătate, instituţiile educaţionale şi cartela cetăţeanului. Domeniul economic include atragerea business-ului în proiectele şi programele municipale cum ar fi PPP.

Domeniul finanţe şi servicii publice – aici vorbim despre automatizarea unui șir de procese de lucru în cadrul subdiviziunilor municipale, crearea Ghișeului Unic a Centrului Unic de Apel, Centru de monitorizare a tuturor serviciilor municipale, modernizarea site-ului www.chisinau.md, digitalizarea sistemului contabil pentru toate subdiviziunile municipale, utilizarea platformei MTender, pentru expunerea spre comercializare și darea în arendă a bunurilor proprietate municipală; circuitul electronic al documentelor (e-Petitii, e-Management, e-Library), crearea sistemului de evidență a resurselor umane, reactualizarea sistemului de control acces și evidența timpului pentru angajații Primăriei, crearea unei baze de date tehnologizate a Direcției asistență juridică, automatizarea proceselor pentru recepționarea solicitărilor pentru acordarea de compensații familiilor social-defavorizate etc”, scrie edilul.

În concept mai este alinierea la serviciile guvernamentale, elaborarea ecosistemelor şi a infrastructurii oraşului și domeniul de politici şi proceduri în transformarea digitală.

„Primăria Chişinău este astăzi o ,,fabrică de servicii” pentru oameni, iar pentru a simplifica procesele şi a economisi timpul cetăţenilor, aceste procese trebuie să fie digitalizate. Prin noul Concept ne propunem să transparentă, digitalizăm şi optimizăm  serviciile oferite de Primăria Chişinău. Totodată, în acest fel vrem să diminuăm şi factorul birocratic, iar comunicarea cu cetăţenii să fie una eficientă”, a conchis primarul.