Aeroportul Heathrow din Londra a anunțat că va limita numărul de pasageri care pleacă la 100.000 pe zi în această vară pentru a limita cozile, întârzierile la bagaje și anulările, și a cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zborurile care ar putea fi reduse.

Un fost director al celui mai mare operator de pe Heathrow, British Airways, critică măsura şi spune că aeroportul a subestimat viteza de redresare și s-a concentrat pe profituri în detrimentul companiilor aeriene care trebuie să plătească acum nota de plată.

Cel mai aglomerat aeroport din Europa se luptă să facă față pe măsură ce cererile cresc după pandemie. Heathrow a avut între 110.000 și 125.000 de plecări zilnice de pasageri în iulie și august 2019.

Companiile aeriene de la Heathrow au răspuns deja la un apel al guvernului de a reduce capacitatea, dar reprezentanţii aeroportului au spus că are nevoie şi de alte măsuri.

„Unele companii aeriene au luat măsuri semnificative, dar altele nu au făcut-o, iar noi credem că este nevoie de măsuri suplimentare acum pentru a ne asigura că pasagerii au o călătorie sigură și fiabilă”, a declarat marți directorul general John Holland-Kaye într-o scrisoare deschisă.

„Prin urmare, am luat decizia dificilă de a introduce un plafon de capacitate începând cu 12 iulie și până la 11 septembrie”.

„Recunoaștem că acest lucru va însemna că unele călătorii de vară vor fi fie mutate într-o altă zi, pe un alt aeroport sau vor fi anulate și ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate”, a adăugat el.