Personalul medical și angajații mai multor instituții de stat implicați în supravegherea, controlul și tratamentul infecției COVID-19, pe perioada stării de urgență în sănătate publică, vor primi un spor lunar de compensare pentru munca prestată în condiții de risc sporit pentru sănătate în mărime de până la un salariu de bază. Propunerile se conțin într-un proiect de lege elaborat de Guvern, care a fost avizat pozitiv de comisia parlamentară economie, buget și finanțe.

Potrivit inițiativei, un spor de 100% din salariu va fi alocat personalului Agenției Naționale de Sănătate Publică, instituțiilor/subdiviziunilor medicale din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării, Administrației Naționale a Penitenciarelor. Personalul din centrele de plasament temporar pentru persoanele vârstnice și cu dizabilități din gestiunea Agenției Naționale Asistență Socială vor primi un spor lunar de compensare pentru munca prestată în condiții de risc sporit pentru sănătate în mărime de până la 50% din salariul de bază.

Mărimea concretă a sporului se stabilește de către conducătorul instituției, în funcție de aportul și profesionalismul angajatului, proporțional timpului efectiv lucrat.

Același document stabilește alocarea, pe perioada stării de urgență în sănătate publică, a indemnizației unice în mărime de 16 000 lei angajaților infectați cu COVID-19 din Agenția Națională de Sănătate Publică, instituțiile/subdiviziunile medicale din Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării, Administrația Națională a Penitenciarelor, instituțiile medico-sanitare publice spitalicești, de asistență medicală urgentă prespitalicească, de asistență medicală primară.

Indemnizația unică se alocă din Fondul de intervenție al Guvernului și este scutită de impozitul pe venit, contribuția de asigurări sociale de stat obligatorii, contribuția individuală de asigurări sociale de stat obligatorii și primele de asigurări obligatorii de asistență medicală.