Pe lângă faptul că vor avea nevoie de certificare, reglementările propuse pentru activitatea agenților imobiliari mai prevăd că aceștia vor trebui să semneze contracte cu fiecare dintre clienți și să le elibereze bonuri fiscale. Precizarea a fost făcută de către Radu Marian, unul dintre autorii inițiativei.
Din spusele deputatului PAS, noile rigori vor aduce „mai multă transparență și ordinea” în activitatea agenților imobiliari. Parlamentarul menționează că acordurile de prestare a serviciilor de către aceste persoane vor include informații despre onorariu, comision, drepturile și obligațiile părților, transmite Subiectul Zilei cu referire la realitatea.md.
„Obligarea agentului imobiliar să elibereze un o bon de plată/confirmare a plății pentru toate plățile pe care le percepe de la clienții săi.
Crearea unui registru electronic al tranzacțiilor imobiliare. Astfel, fiecare tranzacție imobiliară intermediată de un imobiliar urmează să fie inclusă în acest registru. Acesta va trebui să introducă date cu referire la locul aproximativ al imobilului, suprafața acestuia, prețul, comisionul perceput de agent etc.
Planificăm ca acest registru al tranzacțiilor să fie disponibil public într-o anumită formă (fără publicarea datelor cu caracter personal). Vrem să facem asta pentru a crește transparența acestor tranzacții, astfel ca potențiali cumpărători să fie informați și să fie redus riscul ca aceștia să fie jecmăniți de comisioane exagerate”, a enumerat Marian câteva dintre noile prevederi, pe care le vrea aprobate în Parlament.
Amintim că un grup de deputați PAS a înaintat un proiecte de lege care să reglementeze activitatea agenților imobiliari. Conform inițiativei, aceștia vor trebui să obțină calificare, să își confirme competențele odată la patru ani și să dețină certificare eliberată de către Agenția Geodezie, Cartografie și Cadastru.
ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI