Guvernarea a aruncat, într-un mod obraznic, întreaga responsabilitate pentru restanțele salariale ale feroviarilor asupra noului director al CFM, Sergiu Cotelnic, dar această problemă trebuie să o rezolve executivul.
Declarația a fost făcut de Renato Usatîi în cadrul emisiunii „Puterea e în adevăr”. Președintele Partidului Nostru a amintit că PAS în aceeași manieră a pasat responsabilitatea pe autoritățile locale, atunci când a decis unele majorări salariale.
„Noul director este un bun specialist și cunoaște îndeaproape situația, nu poate rezolva de unul singur problemele grave cu care se confruntă întreprinderea. În loc să soluționeze criza financiară din temelie, guvernanții le promit feroviarilor că noua conducere va rezolva problema, doar cu scopul de a calma protestele. Însă problema salarială nu poate fi rezolvată doar de către conducerea întreprinderii!”, a declarat Renato Usatîi.
Pentru a asigura o soluție pe termen lung, primul pas este echivalarea drepturilor salariale ale feroviarilor cu cele ale bugetarilor, ceea ce presupune ca salariile lor să fie plătite din bugetul de stat, spune președintele Partidului Nostru.
„Astfel, vom reuși să păstrăm specialiștii de înaltă calificare în domeniu. Dacă vom pierde aceste resurse umane, va fi mult mai dificil și costisitor să le aducem înapoi în sector. Cheltuielile pentru a remedia această situație vor depăși cu mult datoriile curente ale statului față de angajații Căilor Ferate. Un alt factor esențial este faptul că infrastructura și calitatea serviciilor au ajuns într-o stare foarte proastă. De exemplu, un drum de la Chișinău la Ocnița, care ar trebui să dureze 2-3 ore, ajunge să dureze întreaga zi. Și distanța până la Odesa ar trebui parcursă într-o oră, dar realitatea este diferită. O reabilitare serioasă a calității serviciilor ar aduce beneficii considerabile pasagerilor și economiei naționale în ansamblu; am avea o cu totul altă viață economică în țară”.
Renato Usatîi a amintit că toate guvernările au preferat să exploateze întreprinderea feroviară în scopuri dubioase, promovând spălarea de bani, extorcarea banilor de la însoțitorii de vagon și, mai nou, distrugerea patrimoniului prin vânzarea acestuia la fier vechi.
În prezent, datoriile salariale la CFM depăşesc suma de 190 de milioane de lei.
ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI