Renato Usatîi a explicat că, în ciuda reticenței unora de a investi în infrastructură prin împrumuturi externe, asemenea practici sunt uzuale în majoritatea țărilor mari și dezvoltate, care au reușit să crească prin investiții în proiecte de infrastructură ambițioase.

În acest context, Usatîi a adus în discuție exemple ale unor mari economii care au investit în dezvoltarea infrastructurii lor, inclusiv în construirea de aeroporturi, linii de cale ferată și chiar canale navigabile, proiecte ce au fost finanțate prin împrumuturi externe, dar care au generat în final venituri mari și beneficii pentru economiile respective.

Totodată, Usatîi a criticat guvernul actual, afirmând că acesta nu are capacitatea de a implementa proiecte de infrastructură de amploare și că promisiunile legate de fuzionarea aeroporturilor din Chișinău și Mărculești sunt „vorbe goale”. În opinia sa, guvernarea actuală nu a demonstrat o viziune clară pentru dezvoltarea sectorului aerian și a infrastructurii în general, iar promisiunile de acest tip sunt mai degrabă populiste decât fezabile. Liderul Partidului Nostru consideră că Moldova are nevoie de un plan concret și de o abordare strategică pentru a-și extinde infrastructura și pentru a crea condiții favorabile pentru dezvoltarea economică, iar construcția unui nou aeroport în Mărculești ar fi un prim pas important în această direcție.

Usatîi a subliniat că Moldova se află într-o situație economică în care trebuie să fie mai curajoasă în atragerea de investiții și în implementarea unor proiecte ambițioase, care, pe termen lung, vor contribui la dezvoltarea țării și la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. Conform acestuia, construirea unui aeroport suplimentar ar aduce nu doar îmbunătățiri în transportul aerian, dar și ar stimula alte sectoare economice, cum ar fi turismul, comerțul și industria construcțiilor.

ABONEAZĂ-TE LA CANALUL NOSTRU DE TELEGRAM SUBIECTUL ZILEI