Astăzi, Parlamentul Republicii Moldova a adoptat un proiect de lege care aduce modificări semnificative privind beneficiile acordate foștilor președinți ai țării. Conform acestui proiect, foștii președinți nu vor mai beneficia de birou de lucru și asistent personal în caz de expirare a mandatului, demisie sau imposibilitate definitivă de exercitare a atribuțiilor.
Proiectul a fost susținut de 61 de deputați și urmează să fie propus spre aprobare în lectura a doua în cadrul viitoarei ședințe parlamentare.
În plus, inițiativa legislativă vizează eficientizarea activității Cancelariei de Stat. Astfel, se propune ca Cancelaria de Stat să preia sarcina de elaborare, promovare și monitorizare a implementării politicii statului în domeniul controlului de stat asupra activității de întreprinzător. Această schimbare are ca scop o eficientizare și monitorizare semnificativă a procesului.
Printre alte modificări propuse se numără și concretizarea atribuțiilor Cancelariei de Stat, având în vedere sarcinile proprii unui Centru al Guvernului. Acestea includ asigurarea asistenței organizatorice a activității Guvernului, colaborarea cu autoritățile publice, coordonarea activității autorităților administrației publice și a altor instituții, precum și coordonarea procesului de armonizare a legislației naționale cu cea a Uniunii Europene.
Proiectul mai prevede instituirea unei funcții de secretar de stat al Guvernului, consolidând astfel procesele de lucru și fortificând rolul Cancelariei de Stat în contextul priorităților de integrare europeană a Republicii Moldova și de coordonare a proceselor aferente integrării europene. Inițiativa legislativă a fost propusă de președinta Comisiei administrație publică și dezvoltare regională, Larisa Voloh, care subliniază necesitatea consolidării și eficientizării activității Guvernului în contextul integrării europene a țării.