Calea Ferată a Moldovei este o întreprindere strategică a statului care nu poate fi supusă privatizării. Declarația fost făcută de președintele țării, Igor Dodon, la ceremonia de întâmpinare a celor șase locomotive procurate de Republica Moldova în cadrul unui proiect susținut de partenerii europeni.
Șeful statului a declarat că această zi este una istorică pentru CFM. Potrivit președintelui, investiția va permite eficientizarea întreprinderii și va micșora costurile de transportare a pasagerilor și mărfurilor.
Președintele a declarat că în ultimii ani CFM a trecut printr-o perioadă dificilă. Din motive atât obiective, cât și subiective, întreprinderea s-a transformat din una profitabilă în una care înregistra pierderi.
”Este o etapă de salvare a CFM. Mulțumesc angajaților care au făcut tot posibilul pentru a păstra această întreprindere într-o perioadă dificilă. Au fost mulți doritori să o distrugă, s-o privatizeze să o vândă pe bucăți, în pofida la toate greutățile, CFM continuă să existe”, a declarat Dodon.
Președintele a dat asigurări că el personal va face tot posibilul ca să acorde suportul necesar pentru CFM.
”Să cunoașteți poziția mea personală și a conducerii țării, această întreprindere este strategică care nu poate fi supusă privatizării. CFM va rămâne proprietate de stat, unde statul va face investiții”, a spus președintele.
Șeful statului a remarcat că această nouă suflare pentru CFM nu ar fi fost posibilă fără susținerea partenerilor externi.
”Fără suportul prietenilor noștri din UE acest proiect nu ar fi fost posibil. Vreau să vă mulțumesc din numele cetățenilor Republicii Moldova, a conducerii țării pentru acest suport, dar și pentru alte proiecte pentru dezvoltarea și prosperarea Republicii Moldova”, a declarat președintele.
În total, în cadrul acestui proiect au fost procurate 12 locomotive. Costul investiției este de 45 de milioane de euro.