Legislativul și-a trasat direcția strategică de comunicare pentru următoarea perioadă, prin aprobarea Strategiei de comunicare a Parlamentului pentru anii 2017 – 2020. Documentul a fost discutat și aprobat de Biroul permanent, la finele sesiunii ordinare de primăvară 2017.
Potrivit unui comunicat al Legislativului, strategia stabilește trei direcții strategice de comunicare – directă cu cetățenii, extensivă și pe dimensiunea externă. Pentru realizarea acestora sunt prevăzute 31 de instrumente precum aplicarea testului de lizibilitate, a grilei cognitive, comunicarea de campanie, procedura comunicării de criză, transmisiunea în direct a ședințelor Comisiilor permanente etc.
De asemenea, sunt prevăzute un șir de măsuri pentru îmbunătățirea paginii web a instituției. Este preconizat includerea unui compartiment explicativ adresat copiilor, pagini cu informație pentru minoritățile naționale care conviețuiesc pe teritoriul țării, pagini dedicate deputaților, clipuri video scurte informative etc.
Alte acțiuni prevăd comunicarea de campanie cu audiențe speciale, inclusiv diaspora și locuitorii din stînga Nistrului, comunicarea directă cu jurnaliști și formatori de opinie la nivelul UE, simularea dezbaterilor parlamentare în Oficiile teritoriale de informare ale Parlamentului etc.
În premieră, documentul include comunicarea internă. Instrumentele care vor fi folosite presupun buletin intern, e-mail colectiv al conducerii, chestionar anonim, ghidul angajatului, calendar intern, proceduri operaționale interne.
Prin realizarea acțiunilor va crește transparența instituției, comunicarea directă cu publicul, implicarea cetățenilor în procesul decizional, precum și informarea corectă, complexă și operativă a acestora.