Astenia de toamna este unul dintre motivele pentru care nu ne bucuram deloc la instalarea anotimpului de tranzitie. Pe masura ce zilele devin mai scurte, sistemul tau imunitar devine mai fragil, inducandu-ti o stare de apatie si oboseala la nivelul organismului.Insomnia, depresia, dificultatea de concentrare si fluctuatiile de apetit sunt toate consecintele asteniei de toamna.

Iata ce vitamine iti pot imbunatati starea de spirit in aceasta situatie.

In mod obisnuit, simptomele asteniei de toamna apar odata cu trecerea brusca la temperaturi mai scazute si la o durata mai scurta a zilei. Imediat ce observi ca starea ta de spirit se modifica simtitor, apeleaza la vitaminele care iti mentin zambetul pe buze!

Calciu + Magneziu

In cazul in care ai devenit mai irascibila, esti anxioasa, nervoasa, nelinistita si nu te mai poti odihni corespunzator, apeleaza cu incredere la un supliment alimentar cu calciu si magneziu, cele mai puternice tranchilizante oferite de mama natura. Acestea au un efect imediat de calmare a sistemului nervos si combat chiar si migrenele, cand ele apar pe fond de stres.

Magneziul relaxeaza muschii, iar calciul este numit si mineralul „anti-stres”, care mai si domoleste simptomele PMS-ului si reduce presiunea arteriala. Cele doua substante combinate trateaza starile de insomnie. Nu depasi doza de 1200 de miligrame de Calciu si 600 de miligrame de Magneziu pe zi, luate in 2-3 transe, pentru o absorbtie completa la nivel intestinal.
Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine B (printre care se numara vitaminele B6, B12, B5 si B9 – acidul folic) este esential pentru o tranzitie blanda de la vara la toamna. Poti prelua acesti nutrienti din suplimente alimentare sau din alimente precum semintele, galbenusul de ou, nucile, tonul, laptele, pestele si ficatul de pasare.

Este firesc sa te simti morocanoasa si dificil de multumit, atunci cand esti obosita si coplesita de ritmul alert al vietii. De aceea ai nevoie de acidul folic pentru energie, dar si pentru o stare de spirit pozitiva constanta. Un studiu candian a descoperit ca o doza de 400 de grame de acid folic pe zi iti poate creste randamentul energetic cu 15%. Restul vitaminelor complexului B te ajuta sa ai un somn odihnitor.

Fierul si cuprul

Fierul este un alt sedativ natural al sistemului nervos, inducandu-ti o senzatie de calmitate si control atunci cand esti cuprinsa de anxietate. In plus, fierul este un adjuvant pentru sistemul imunitar si previne anemia. Galbenusul de ou, cerealele integrale, ciupercile, radacina de patrunjel, smochinele, stafidele si caisele uscate, spanacul, urzicile, cartofii fierti in coaja, migdalele si celelalte fructe cu coaja lemnoasa sunt surse importante de fier.

Pentru o dispozitie mai buna si un somn mai odihnitor, suplimenteaza-ti doza zilnica de cupru: 2 miligrame ale acestui mineral (maximum 10 mg), te poate ajuta sa dormi mai bine si sa iti refaci rezervele naturale de energie. Sursele naturale se cupru se gasesc in carne, cereale si fructe de mare.